Vote

Description
  • Date: januari 21, 2020

Project Vote

‘Hoe zorgen we ervoor dat een online leeromgeving de interactie tussen leerling, docent en andere belanghebbenden optimaal ondersteunt, met daarin speciale aandacht voor het stimuleren van interactief leren, met behulp van digitale middelen?’

Vote is een concept wat ik tijdens een schoolproject met 4 andere studenten heb uitgewerkt, om gymmen tijdens een lockdown mogelijk te maken.

Daarnaast biedt het leerlingen inspraak op de inrichting van het gymprogramma.

De leerlingen kunnen stemmen op de volgorde waarin de gymonderdelen per week gegeven worden.De leerlingen kunnen zelf doelen stellen en hun voortgang bijhouden in Vote.
Daarnaast kunnen leerlingen online in een omgeving zoals thuis de gymonderdelen beoefenen via VR en AR.

Tijdens het onderzoek is er in de beperkte tijd veel focus gelegd op wat de middelbare scholieren nodig hebben tijdens een gymles.
Daarom wil ik ervoor zorgen dat gymdocenten op middelbare scholen online interactieve gymlessen kunnen faciliteren middels Vote.

Het Proces

Hierboven is een van de vele wireframes te zien die we hebben gemaakt. Middels een annotatie is een testresultaat aangegeven, zodat we dit mee konden nemen in een volgende iteratie.

Hieronder is te zien hoe we verschillende user tests hebben uitgevoerd. Op de foto is een testpersoon te zien die aan de hand van het prototype een aantal vragen beantwoord.

Links is een afbeelding te zien van onze ontwerpproces kaart De onderdelen van ons proces waren ‘Define’, ‘Ideate’, ‘Create’, Iterate’. Door dit proces te volgen zijn we op een gestructureerde manier tot een eindproduct gekomen.

Hierboven zijn een aantal schermen te zien van een volgende iteratie. Deze schermen hebben we gebruikt om ons concept te kunnen testen bij de doelgroep.

Impressie eindproduct